X

قیمت ساخت انواع سردخانه گوشت منجمد و مرغ

09128725346 کارشناس فروش (مرادی)
سردخانه گوشت

برای این که بتوانید نیازهای دمایی محصولات گوشتی را رعایت کنید نیاز است تا این کار با نگهداری مناسب و اصولی در سردخانه گوشت و مرغ انجام دهید. توجه داشته باشید که گوشت جزو مواد غذایی فاسد شدنی می باشد و در صورت عدم توجه به نوع نگهداری آن می تواند زمینه ساز رشد باکتری، فاسد شدن و کاهش کیفیت شود.

برای این که بتوانید بهترین مدل سردخانه گوشت را برای ساخت سفارش دهید با ما همراه باشید تا بتوانیم اطلاعات مفیدی را در این رابطه در اختیارتان قرار دهیم. 

ریما سرما
ریما سرما

فرآورده های گوشتی، مرغ، ماهی و دیگر محصولات پروتئینی زمانی که در دماهای پایین نگهداری نشوند به سرعت فاسد می شوند پس برای این که بتوانیم آن ها را به صورت موقت و طولانی مدت بدون افت کیفیت نگهداری کنیم نیاز است تا در محیط سردخانه قرار داده شوند. امکان استفاده از سردخانه صنعتی در مکان هایی نظیر رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها، مراکز نظامی، کشتارگاه های دام و طیور و... وجود دارد.

نیاز است تا در سردخانه گوشت، گوشت ها را به روش سرد شده و منجمد نگهداری شوند و زمانی که می خواهیم عملیات منجمد کردن گوشت ها را انجام باید به این نکته توجه کنیم که حتماً فرآیند سرد سازی به صورت سریع و در زمان درست آن و به صورت کاملاً اصولی انجام شود.

قیمت سردخانه گوشت

در تعیین قیمت سردخانه گوشت منجمد پارامترهای مختلف و نوسانات موجوود در بازار تأثیرگذار می باشد به همین خاطر نمی توان قیمت ثابتی را برای محصولات در نظر گرفت و نیاز است برای برآورد هزینه های مربوط به احداث و ساخت سردخانه گوشت با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا همکاران ما بتوانند در این زمینه به شما کمک کنند. ولی به طور کلی می توان گفت که پارامترهای مختلفی اعم از ابعاد سردخانه، دما نگهداری، نوع برق مصرفی، نوع کمپرسور، نوع کندانسور، ساندویچ پنل به کار رفته، تابلو برق سردخانه و تجهیزات کنترلی، نوع درب، نحوه نصب و طراحی در تعیین هزینه ی نهایی تأثیرگذار هستند.

در مورد نگهداری گوشت در سردخانه بیشتر بدانید.

محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، محصولات دریایی و... با توجه به این که مصرف این محصولات بسیار بالا می باشد و حتماً باید تا قبل از مصرف آن ها در شرایط مخصوصی نگهداری  شوند. برقراری دمای مناسب و رطوبت کافی از نکات مهم برای تازه و سالم ماندن مواد غذایی موقع انبار کردن آن ها می باشد. برای این که بتوانیم شرایط مطلوب را برای نگه داری مواد پروتئینی ایجاد کنیم علاوه بر حفظ سلامت و کیفیت باعث می شود تا طولانی مدت آن ها را نگه داری کنیم.

از آن جایی  که گوشت قرمز هنگام کشتار دارای درجه حرارت بالایی دارند. هم چنین به دلیل فعالیت میکروارگانیزم ها، دمای گوشت بالا می رود. در نتیجه این موضوع باعث می شود که گوشت بوی بسیار تند و نامطبوعی به خود می گیرد و به سریعاً فاسد می شود. گوشت مرغ و ماهی نیز باید در مدت زمان زمان کوتاه از دمای آن ها کاسته شود تا از فاسد شدن آن ها جلوگیری شود. انجام عملیات سرد سازی به صورت سریع باعث سفت شدن و کوتاه تر شدن عضلات در گوشت ها می شوند پس برای این که بتوانیم از این اتفاق جلوگیری کنیم سرد کردن به دو صورت مقدماتی و بعد از آن انبار کردن آن ها در سالن های سردخانه می باشد.

سرد سازی مقدماتی به مدت 18 الی 24 ساعت طول می کشد. بعد از سرد سازی در مرحله اولیه لاشه به سالن سردخانه با دمای صفر الی 2 درجه سانتی گراد بالای صفر منتقل می شود.

اصولاً باید در مدت 24 ساعت و یا حداکثر 72 ساعت دمای گوشت را به بین 1 الی 2 درجه بالای صفر رساند. هم چنین قبل از ورود لاشه گوشت دام به سردخانه آن را با آب سرد شست و شو می دهند و سپس سطح آن را خشک می کنند.

برای عبور و جریان هوا از لای لاشه ها آن را در سردخانه به صورت آویزان قرار می دهند. بعد از انجام از کشتار دام ها باید دمای لاشه گوشت دام هایی هم چون گاو که حتماً در بخش هایی که دارای استخوان هستند باید حداقل به کم تر از 20 درجه سانتی گراد برسد. اگر انجماد گوشت ها به آرامی انجام شود باعث آسیب دیدن بافت های گوشت ها می شود.

دمای انجماد و نگهداری گوشت در سردخانه

نوع گوشت دمای انجماد (براساس درجه سانتی گراد) دمای نگهداری (براساس درجه سانتی گراد)
گوشت گاو 40- تا 30- 20- تا 18-
گوشت خوک 40- تا 30- 20- تا 18-
گوشت بره 40- تا 30- 20- تا 18-

ساخت سردخانه گوشت

مراحل ساخت سردخانه گوشت به شرح زیر می باشد.

بررسی گام به گام ساخت سردخانه گوشت

عایق بندی و کف سازی سوله

هدف از عایق بندی سردخانه کمک به کاهش اتلاف حرارتی می باشد. برای این که دیوارها عایق بندی شود نیاز است از ساندویچ پانل استفاده شود.

سیستم سرمایشی

سیستم سرمایشی در نظر گرفته شده برای سردخانه شامل کمپرسور‌های سردخانه‌ ای، کندانسور، اواپراتور و... می باشد.

طراحی سردخانه گوشت و پروتئین

توجه داشته باشید که می توانید در هر یک متر سردخانه گوشت سه لاشه قرار دهید. فاصله ای که باید بین ریل ها در نظر گرفته شود برای گوشت گاو 90 و برای گوشت گوسفند 50 سانتی متر است. در مورد فاصله ی مناسب ریل‌ ها تا زمین هم باید بگوییم که باید 3.8 تا 4 متر و قلاب‌ ها با فاصله حدود نیم متر از ریل آویزان می‌ شوند. 

راه رو های عبور و مرور در سردخانه گوشت
  • در نظر گرفتن راهروهای عبور و مرور درون سردخانه گوشت
  • در نظر گرفتن ریل های درون سردخانه برای آویزان کردن گوشت 
  • در نظر گرفتن ریل های درون سردخانه برای آویزان کردن گوشت
تست و راه اندازی سردخانه گوشت و پروتئین

بعد از نصب تجهیزات برودتی و راه اندازی مدار الکتریکی تابلو برق سردخانه در سوله سردخانه برای این که مطمئن باشید تجهیزات در نظر گرفته شده برای سردخانه به درستی عمل می کنند نیاز است تست عملکرد انجام شود.

انواع سردخانه گوشت

سردخانه گوشت زیر صفر

اگر قصد نگهداری طولانی مدت گوشت های مختلف (گاو، گوسفند، مرغ، ماهی و…) را دارید بهترین گزینه در این مورد انتخاب سردخانه زیر صفر می باشد. امکان ساخت این سردخانه در تالارها، رستوران‌ ها، بیمارستان‌ ها و... که برای نگهداری طولانی مدت فراورده های گوشتی گزینه ی مناسبی می باشد. کمپرسور در نظر گرفته شده برای این مدل از سردخانه نیاز به قدرت بیشتری دارد و استفاده از عایق بندی ضروری می باشد.

سردخانه گوشت بالای صفر

اگر قصد نگهداری کوتاه مدت گوشت (حداکثر یک هفته) بهترین گزینه در این مورد انتخاب سردخانه بالای صفر می باشد. امکان نگهداری مواد پروتئینی مانند سوسیس، کالباس و... در محیط های مختلف اعم از کشتارگاه‌ ها، مراکز توزیع گوشت و پروتئین، سوپرمارکت ‌ها و... وجود دارد. مسئله ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای حفظ رطوبت مناسب درون سردخانه و جلوگیری از خشک شدن سطح گوشت و کاهش وزن آن نیاز است تا رطوبت درون سردخانه گوشت و پروتئین بین 85 تا 95% باشد. 

دمای سردخانه گوشت

دمای سردخانه گوشت مسئله ی مهمی می باشد که حتماً باید به آن توجه شود تا دچار مشکل نشوید. با توجه به این که در دو مدل بالای صفر و زیر صفر طراحی و تولید می شوند نیاز است تا از سردخانه با دماهای بالای صفر سردخانه میوه، سردخانه دارو، سردخانه لبنیات برای نگهداری محصولات مختلف و با دماهای زیر صفر مانند سردخانه گوشت، سردخانه مرغ و سردخانه ماهی برای نگهداری فرآورده های پروتئینی طراحی و احداث می شوند.

می توانید با دمای کارکرد 18- درجه سانتی گراد نسبت به نگهداری گوشت، مرغ و ماهی اقدام کنید.

سردخانه مرغ

طراحی انتخاب شده برای سردخانه مرغ به گونه ای می باشد که لاشه مرغ بعد از کشتار، پرکنی و تخلیه ی احشاء در آب سرد خنک خواهد شد. این روند تا زمانی که دمای درون لاشه به 4.4 درجه سلیسیوس برسد. بعد از آن نیاز است تا در مواردی که نیاز است مرحله قطعه بندی مرغ و پس از آن بسته بندی مرغ انجام شود. بعد از انجام این مراحل نیاز است تا مرغ با بسته بندی پلاستیکی در تونل انجماد منجمد شود.

بعد از انجام مراحل مربوط به بسته بندی نیاز است تا آن ها را درون کارتن محکم و ضد آب قرار دهید و برای نگهداری به سالن های سردخانه منتقل کنید. مسئله ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای نگهداری طولانی مدت مرغ نیاز است مدل سردخانه مرغ زیر صفری و برای نگهداری کوتاه مدت آن سردخانه مرغ بالای صفر انتخاب شود.

جدول شرایط نگهداری فرآورده های پروتئینی در سردخانه

محصول دما (براساس درجه سلسیوس) رطوبت نسبی (براساس درصد) مدت نگهداری (روز)
قطعات گوشت گاو 0-4 88-92 3
قطعات گوشت گاو و گاومیش 18- 360
قطعات گوشت مرغان خانگی (مرغ، اردک، غاز) 0-4 95-85 10
قطعات گوشت بدون استخوان مرغان خانگی (مرغ، اردک، غاز) 18- 270
ماهی کامل 0-4 90-95 3
ماهی کم چرب (سفره ماهی و کفشک ماهی و ماهی سفید، سنگسر، حلوا، سیم و شیر ماهی) 18- 240

مشخصات فنی سردخانه گوشت 

  • استفاده از بهترین کمپرسوهای ساخت کشورهای اروپایی و از نوع (دانفوس، تکامسه، بیتزر)
  • بهره گیری از اواپراتورهایی که دارای بالاترین کیفیت هستند. 
  • دارای تابلو برق تمام اتوماتیک
  • دارای نمایشگر دما، رطوبت، گیت های کنترل فشار
  • طراحی به صورت کارکرد با برق سه فاز انجام می شود چون در غیر این صورت استفاده از برق تک فاز هزینه های زیادی به همراه دارد. 
  • استفاده از ساندویچ پانل با ضخامت 10 الی 15 سانتی با توجه به سفارش مشتری
  • دارای درب کشویی همراه با عایق بندی کامل
  • استفاده از سیستم سرمایشی فریونی 
  • طراحی دقیق و اصولی
  • بدنه دارای مقاومت زیادی در مقابل رطوبت، ضربه و هر گونه ضربه های احتمالی آنتی باکتریال
  • قابل استفاده در آزمایشگاه ها و مراکز تولید دارو
  • قابل استفاده در پروژه های عمرانی

فریز کردن گوشت در سردخانه زیر صفر

برای این که بتوانیم گوشت ها را برای مدت زمان طولانی تر نگه داری کنیم می توانید بین 9 ماه الی 12 ماه گوشت آن ها را منجمد کنید. فرایند منجمد سازی گوشت ها با سرعت بالایی انجام می شود تا بتوانیم از تشکیل کریستال های یخی در بافت های موجود در گوشت آن جلوگیری شود. برای این منظور گوشت را در داخل دستگاه های سرمازا با دمای حداقل منفی 35 درجه عبور می دهند و سپس در اتاقک های سردخانه ای با دمای حداقل 18- درجه سانتی گراد قرار می دهند. انجماد سریع را توسط تونل انجماد انجام می دهند. 

نوع گوشت دمای نگه داری در سردخانه زیر صفر دمای نگه داری در سردخانه بالای صفر مدت نگه داری به روز در حالت منجمد مدت نگه داری به روز در حالت بالای صفر
لاشه گاو و گامیش 18- صفر الی 7 درجه 360 5 روز
گوشت گاومیش یا گاو قطعه شده 18- صفر الی 4 درجه 360 5 الی 10 روز
لاشه درسته گوسفند و بز 18- صفر الی 7 درجه 270 3 روز
گوشت گوسفند و بز قطعه شده 18- صفر الی 4 درجه 270 5 الی 7 روز
لاشه درسته مرغان خانگی 18- صفر الی 4 درجه 360 2 الی 7 روز
گوشت مرغ قطعه شده 18- صفر الی 4 درجه 270 3 روز

امکان طراحی و ساخت دیگر مدل های سردخانه صنعتی توسط صنایع برودتی ریما سرما برای شما فراهم شده است کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا همکاران ما بتوانند برای برآورد هزینه های مربوطه به شما کمک کنند.

سردخانه لبنیات

سردخانه میوه

سردخانه خرما

سردخانه متحرک


  • دمای نگهداری گوشت در سردخانه های زیر صفر چقدر است؟

    0 تا 18- درجه سانتی گراد

  • دمای نگهداری گوشت در سردخانه های بالا صفر چقدر است؟

    0 تا 7+ درجه سانتی گراد

  • کمپرسور سردخانه گوشت و مرغ متعلق به چه برندی می باشد؟

    موتور دانفوس آلمان

  • قیمت سردخانه گوشت چقدر است؟

    محاسبه قیمت سردخانه گوشت با توجه به موتور، ابعاد و گنجایش تعیین می شود.

  • مراحل ساخت سردخانه گوشت به چه صورتی می باشد؟

    • عایق بندی و کف سازی سوله
    • سیستم سرمایشی
    • طراحی سردخانه گوشت و پروتئین
    • راه رو های عبور و مرور در سردخانه گوشت
    • تست و راه اندازی سردخانه گوشت و پروتئین

امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید