X

نحوه کارکرد دستگاه بستنی ساز صنعتی

09128725346 کارشناس فروش
دستگاه بستنی ساز چگونه کار می کند؟

دستگاه بستنی ساز دستگاهی بسیار کاربردی جهت تولید بستنی می باشد. شما می توانید با خرید یک دستگاه بستنی ساز به آسانی در کنار کسب و کار خود درآمد زایی داشته باشید.

ریما سرما
ریما سرما

دستگاه بستنی ساز به عنوان یکی از تجهیزات بسیار کاربردی در لبنیاتی ها، بستنی فروشی ها ، کافی شاپ ها، شیرینی فروشی ها، فروشگاه ها و... می باشد. بستنی ساز قیفی یکی از پرفروش ترین نوع بستنی سازهای صنعتی می باشد.

دستگاه بستنی ساز صنعتی و خانگی 

بستنی به عنوان یکی از خوشمزه ترین خوراکی ها در بین مردم مخصوصاً کودکان و نوجوان می باشد، که همزمان با رسیدن فصل های گرم سال همه ی افراد برای خوردن این خوراکی خنک و خوشمزه بستنی فروشی ها و کافه ها می روند. حتی شما می توانید این دسر خوشمزه در منزل نیز با بستنی ساز خانگی آماده کنید.

پس شما می توانید بعد از خرید دستگاه بستنی ساز که این روزها به خاطر نوسانات بازار قیمتی بالایی دارند، با گذشت چند ماه بعد از خرید این دستگاه نه تنها می توانید هزینه ی خرید این دستگاه را بدست آورید، بلکه سود زیادی را به دست آورید، چون معمولاً بستنی سازها قادر خواهند بود، در هر ساعت بین 300 تا 1800 قیف بستنی تولید کنند.

با توجه به این که بستنی انواعی مختلفی دارد، باید متناسب با هر نوع از دستگاه بستنی ساز مرتبط استفاده کنید. هم چنین از دیگر تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ ها جهت نگهداری بستنی می توان به یخچال بستنی اسکوپی اشاره کرد. 

دستگاه بستنی ساز صنعتی چگونه کار می کند؟

دستگاه بستنی ساز چگونه کار می کند؟

بستنی ساز قیفی در مقایسه با دستگاه بستنی ساز قیفی خانگی دارای عملکرد متفاوتی می باشد، و هر دستگاه با توجه به قطعات به کار رفته در آن دارای عملکرد و قدرتی متفاوت خواهد بود. در نتیجه بستنی سازها با توجه به برند خود عملکرد متفاوتی را از خود نشان خواهد داد. ولی کار کردن با بستنی سازها راحت می باشد، و لازم نیست، هیچ گونه تخصص خاصی داشته باشید.

بستنی‌ ساز باید به صورت هم‌ زمان مراحل کره‌ گیری و سرمایش ترکیب بستنی را انجام دهد. تا به این ترتیب هوادهی مناسب انجام شود، و کریستال‌ های یخ را در اندازه‌ های بسیار کوچک نگه دارد. کره‌ گیری در دستگاه به این معنی می باشد، که اگر میزان کره موجود در این بستنی‌ ها بیشتر از محدود 3 یا 6 درصد باشد، عمل تفکیکی که داخل دستگاه اتفاق می افتد، این میزان اضافی کره را از بین می‌ برد. خوبی این دستگاه‌ ها این است، که می‌ توان بستنی را بلافاصله بعد از آماده‌ شدن مصرف کرد. در این دستگاه‌ ها ترکیباتی که حاوی موادی با نقطه انجماد بالاتر می‌ باشند، اغلب بیشتر سرما داده می‌ شوند، تا قوام و سفت‌ بودن خود را حفظ کنند.

از بهترین برندهای دستگاه بستنی ساز می توان به برندهای زیر اشاره کرد.

دستگاه بستنی ساز شمس

دستگاه بستنی ساز

بستنی ساز شمس در مدل های مختلفی اعم از امپراطور، سناتور، مینی سناتور و سوپر سناتور طراحی و به بازار عرضه می شوند.

قابلیت نگهداری 50 لیتر مایع بستنی را در مزخ خود دارد، و دارای دو مخزن می باشد. برق این دستگاه از نوع سه فاز می باشد، و قابلیت تولید 700 قیف بستنی را در ساعت دارد.

دارای مخزن 15 لیتری می باشد. برق این دستگاه از نوع تک فاز و دارای بدنه ای از جنس استیل ضد زنگ می باشد.

قابلیت تولید 300 بستنی در هر ساعت را دارد. این دستگاه می تواند یک بستنی دو رنگ و دو بستنی تک رنگ را تولید کند. مخزن این دستگاه دارای گنجایش 30 لیتری می باشد، و نوع برق مصرفی این دستگاه سه فاز می باشد.

موتور این بستنی ساز در مقایسه با دیگر مدل ها قدرتمند تر می باشد.

مشخصات فنی بستنی ساز قیفی شمس
تعداد تولید بستنی در ساعت  450 تا 500
کمپرسور نگهداری  6/1 اسب
قدرت کمپرسور  3 اسب
قدرت موتور همزن  3 اسب
نوع بستنی  2 رنگ
ظرفیت مخزن  15+15
نوع برق مصرفی  3 فاز و یا تک فاز
کشور سازنده ایران
گارانتی  دارد

دستگاه بستنی ساز نیکنام 

دستگاه بستنی ساز نیکنام

بستنی ساز نیکنام در مدل های دلارام تولید می شوند، که تنها فرق آن ها در تک فاز و سه فاز بودنشان می باشد.

مشخصات فنی بستنی قیفی ساز نیکنام مدل دلارام تک فاز
مدل  دلارام تک فاز هرمتیک
میزان تولید در ساعت  250 عدد
قدرت کمپرسور  5/1 اسب
کمپرسور نگهدارنده  8/1 اسب
قدرت موتور همزن  3 اسب
نوع بستنی  2 رنگ
ظرفیت مخزن  15+15
جنس بدنه  استیل استنلس
نوع برق مصرفی  تک فاز
گارانتی  دارد
کشور سازنده  ایران

اجزای اصلی بستنی ساز قیفی

  • محفظه و مخزن استوانه ای

محفظه اصلی دستگاه بخشی از دستگاه می باشد، که مواد بستنی در آن قرار می گیرد، سپس محفظه داخل مخزن خارجی نگه داشته می شود.

  • همزن دستگاه

در مرکز محفظه اصلی ثابت می باشد. همزن توسط موتور الکتریکی کوچکی هدایت می شود، که نیروی خارجی تأمین می کند، و یا ممکن است، در برخی از مدل ها به وسیله باتری کار کند.

انواع دستگاه بستنی‌ ساز 

دستگاه بستنی سازها از نظر ظاهری به دو دسته ی بستنی‌ ساز رومیزی و بستنی‌ ساز ایستاده تقیسم می‌ شوند، و شما می توانید با توجه به فضایی که در اختیار دارید، نوع آن را انتخاب کنید.
از نوع برق مصرفی نیز به دو دسته ی تک‌ فاز و سه‌ فاز تقسیم می شوند.
بستنی سازها از نظر نوع بستنی تولید شده، شامل موارد زیر می باشد.

قیمت دستگاه بستنی‌ ساز 

براساس نوع بستنی‌ساز، برند آن، ظرفیت تولید، نوع برق مصرفی و… دستگاه بستنی‌ ساز می‌ تواند قیمت متفاوتی با توجه به نوسانات بازار دارد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید