X

طراحی، ساخت و اجرا سردخانه ثابت و کانکسی (مشاوره رایگان)

09128725346 کارشناس فروش (مرادی)
سردخانه ثابت و متحرک

صنایع برودتی ریما سرما تولید کننده ی سردخانه های صنعتی با به کار گیری از بهترین متریال ها و قطعات می باشند، که برای نگهداری و حفظ تازگی انواع محصولات لبنی، پروتئینی، میوه و تره بار، سبزیجات و... استفاده شده، که به دو صورت ثابت و متحرک تولید می شود، و دارای دو نوع زیر صفر و بالای صفر می باشند.

ریما سرما
ریما سرما

سردخانه صنعتی ثابت

صنایع برودتی ریما سرما تولید کننده ی سردخانه صنعتی از جمله سردخانه ثابت و متحرک می باشند، که این سردخانه صنعتی ها اتاق های کوچک و یا حتی سوله های بزرگ هستند، که می توان برای نگهداری میوه و تره بار، انواع محصولاتی پروتئینی مانند مرغ و گوشت و ماهی، انواع خشک بار، محصولات لبنی را می توانند به صورت منجمد و یا خنک نگه داری می کنند.

سردخانه های ثابت را به دو نوع زیر صفر و بالای صفر تقسیم می کنند، و درجه ی دمایی مورد استفاده در آن بسته به کاربرد شما دارد. از این سردخانه ها که در ابعاد کوچک طراحی و تولید می شوند، در رستوران ها، هتل ها و... استفاده می کنند، و از ابعاد بزرگ این سردخانه ها برای ذخیره و انبار کردن محصولات غذایی استفاده می شوند. بعضی از سردخانه ها وجود دارند، که می توانند هر دو محصول را در سالن هایی جداگانه انبار و نگه داری کنند، یکی از مهم ترین عملی که سردخانه ها انجام می دهند، جلوگیری از خراب شدن و آسیب دیدن محصولات می شوند، و می توانند علاوه براین که کیفیت آن ها را حفظ کرده، و آن ها را در مدت زمان های طولانی تازه نگه می دارند. مکانیزم سردخانه ها مشابه یخچال ها بوده، و موجب برودت هوا می شود.

مکانیزم سردخانه از موارد زیر تشکیل شده است.

  • موتور
  • کمپرسور
  • کندانسور
  • ذخیرۀ ازت
  • شیر انبساط
  • اوپراتور
  • دمنده (فن) و لوله های ارتباطی

سردخانه ثابت بالای صفر 

سردخانه ثابت بالای صفر می تواند محصولات را در دمایی بین 1 تا 4 درجه ی سانتی گراد نگهداری کنند، و معمولاً در این سردخانه ها محصولات داخل سردخانه را در دمایی بالاتر از دمای انجمادشان نگه داری می کنند، تا مواد مختلف درون آن خنک مانده و خراب نشوند. این نوع از سردخانه ها می توانند محصولات را بین بازه ی زمانی یک تا 15 روز نگهداری کنند. از این سردخانه ها برای نگهداری محصولاتی از قبیل سبزیجات، میوه، صیفی جات، محصولات لبنی،  گل و گیاه، دارو استفاده می کنند.

مشخصات فنی سردخانه ثابت بالای صفر
دما  بالای صفر
ابعاد سفارشی
موتور بیتزر آلمان
اتصالات دانفوس آلمان
تابلو برق    تلمکانیک فرانسه
درب کشویی و لولایی به انتخاب مشتری

سردخانه ثابت زیر صفر 

این نوع از سردخانه ها که تحت عنوان سردخانه های انجماد هم شناخته می شوند، دستگاهی برای نگهداری و منجمد کردن محصولات از قبیل گوشت منجمد، مرغ منجمد، ماهی منجمد، سبزیجات منجمد، صیفی جات و... در دمایی بین 12- تا 23- درجه ی سانتی گراد می باشند، و حتماً باید آن ها را به صورت منجمد نگهداری کرد، تا خراب نشوند.

مشخصات فنی سردخانه ثابت زیر صفر
دما  زیر صفر
ابعاد سفارشی
موتور بیتزر آلمان
اتصالات دانفوس آلمان
تابلو برق    تلمکانیک فرانسه
درب کشویی و لولایی به انتخاب مشتری

ویژگی های سردخانه ثابت

  • استحکام بدنه ای و ساختمانی بالا
  • قابلیت ساخت در تناژهای بالا
  • قابلیت اجرا و قرارگیری یونیت، جدا از بدنه و فضای اطراف سردخانه
  • قابلیت احداث طبقات داخلی سنگین جهت انبار داری مواد تناژ بالا

معایب سردخانه ثابت

  • عدم توانایی در جا به جایی به هنگام نیاز فوری
  • هزینه های بالا جهت جا به جایی
  • اجبار در ایجاد زیر ساخت های بتنی در تناژهای بالا
  • مشکلات حراست و نگهبانی از فضای سردخانه

تجهیزات سردخانه

  • کمپرسور

از مهم ترین موجود در سردخانه ها می توان به کمپرسورها اشاره کرد. کمپرسورهای به کار گرفته شده در طراحی سردخانه های صنعتی از دو نوع اسکرال و اسکرو می باشند. وظیفه ی اصلی این کمپرسورها این غاست که بتوانند گازهای های مورد استفاده را فشرده سازی کنند، که این عملیات باعث می شود، تا دمای گازها نیز افزایش پیدا کند. کمپرسورهای اسکرال معمولاً دارای حجم بالاتری از گاز در مقایسه با کمپرسور اسکرو فشرده سازی می کند.

  • اوپراتور

وظیفه ی مهمی که اوپراتورهای سردخانه ها باید انجام دهند، خنک سازی و به جریان انداختن هوای سرد در بین اتاق های سردخانه ها می باشد. سیستم سردسازی سردخانه از چهار قسمت مختلف تشکیل شده، که عبارتند از یونیت اپراتور و یونیت کندانسور که هر کدام از شیر انجماد و کمپرسور تشکیل می شوند.

  • کندانسور

مبدل های حرارتی که تحت عنوان کندانسور شناخته می شوند، با استفاده از خنک سازی مبرد، باعث تغییر حالت آن ها از گاز به مایع می شوند، تا با این کار بتوانند پروسه ی تبرید تراکمی را کمی ادامه دهند.

سردخانه صنعتی متحرک

از پرمتقاضی ترین نوع سردخانه های صنعتی می توان به سردخانه متحرک (کانکسی) اشاره کرد. این سردخانه ها در مقایسه با سردخانه های ثابت قابلیت جا به جایی را دارند. از این رو تجهیزاتی از جمله قلاب ها و محل قرار گیری شاخک لیفتراک بر روی دستگاه ها تعبیه می شود.

مشخصات فنی سردخانه کانکسی

عایق بندی استفاده شده در طراحی بدنه ی سردخانه ها از نوع تزریق فوم پلی یورتان می باشد، و جنس بدنه ی آن ها از نوع ساندویچ پانل می باشد، که دارای ضخامتی بین 5 الی 15 سانتی متر می باشد. درب های سردخانه کانکسی هم می توان به صورت کشویی و یا لولایی طراحی وتولید کرد.

در کف این محصول به سفارش مشتری در انواع PVC یا عاج دار و... قابل تغییر می باشد. کمپرسور به کار رفته در این سردخانه از نوع دانفوس و یا بیتزر می باشد.



  • نوع کار سردخانه های ثابت و متحرک چگونه است ؟

    این سردخانه ها برای حفظ و نگهداری و گردش سرما در یک فضای مشخص برای مدتی مشخص برای حفظ محصولات طراحی شده اند. 

  • دمای این سردخانه ها چگونه است ؟

    این نوع سردخانه به دو دسته ی سردخانه ی زیر صفر و سردخانه ی بالای صفر  تقسیم شده اند.

  • سردخانه ی ثابت چگونه سردخانه ای است؟

    این نوع از سردخانه ها قابلیت جا به جایی ندارند، در محیط های باز نصب می‌ شوند، و مناسب مکان هایی مثل هایپرمارکت ها و رستوران ها و.... می باشد.

  • سردخانه های متحرک مناسب برای نگهداری چه محصولاتی می باشد؟

    محصولات کشاورزی، غذایی، دارویی و...


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید